linnerstuteri

Direktlänk till inlägg 26 mars 2009

Mer död än levande

Av Susanne Lindh - 26 mars 2009 21:27

Oj oj oj vad jag var trött i morse. Jag kom i säng vid 2, var ute och tittade till Heulwen kl 4, och sen upp och matade hästar,rastade hundar och skjutsade barn till skolan vid 7. Det är ju bara att inse att man börjar bli gammal för hela dagen har gått i slowmotion.

Bella och lille J fick gå ut på gårdsplanen och lapa sol och skutta en halvtimme medans jag fyllde på vatten och satte kraftfoder till kvällen. Nu ska jag bara försöka hitta på ett jättebra namn på J. Jag hade av någon outgrundlig anledning fått för mig att det skulle bli ett sto så jag har bara tänkt på stonamn. Han ser ut att få jättefin mahognybrun färg, och som storebror är han född tam. Han fick gå ut en lite längre stund på eftermiddagen och då med grimma. Jag har en liten fin grimma som kallas 8:an som jag använder när fölen är färska. Jag ska be systern sy någon mer nu när det ska bli så tätt mellan fölen. När jag och min flicka skulle sätta på honom täcket, för jag tror det blir en kall natt till, så höll vi på att aldrig kunna slita oss. Det var länge sedan jag fick så många pussar!!! Bella var ganska ängslig när Jackpot var liten, men är väldigt trygg  som mamma nu.

Ytterligare en dag när pojkarnas träns-träning gick åt pipsvängen!!! Skärpning!! Nu ska jag ta tidig kväll, ska titta till Heulwen innan jag somnar och kanske i natt har inte bestämt ännu, men börjar bli väldans sliten nu. Men i morgon ska min snälle chef ringa och tala om när jag ska resa ut och det ser jag fram emot!! Hoppas det blir efter premieringen bara!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Lindh - 27 november 2010 20:45

Ibland undrar man mer än vanligt om man har en skruv lös, och jag kan säga att idag, när min gubbe och jag påpälsade till ögonbrynen, gick ut och började gräva fram gamla staketet för att sätt upp nytt, och det var 40cm snö, nästan -10 grader, snöfal...

Av Susanne Lindh - 24 november 2010 23:08

Försov mig i morse och blev väckt av att min veterinär ringde och frågade om vägarna var farbara. For upp och började kika ut genom fönstren, helt väck och nyvaken! Och tänkte att eftersom ingen annan var hemma så var det nog ok. Kl 8.00 var min gu...

Av Susanne Lindh - 22 november 2010 23:30

Har varit rejält sliten idag, man börjar tydligen bli gammal!! Var fortfarande full av inspiration efter Mr Millers föredrag och det kliade i fingrarna att träna uppställning, så Jackpot fick bli försökskanin, alla som känner mig, vet att säga att ...

Av Susanne Lindh - 21 november 2010 23:45

Så var man hemme igen efter avelskonferensen. Har haft en superhelg!!! Trevligt rese-sällskap av Micksarna, intressanta föredrag av Mr Miller som nog inte insåg vilken akut "trimmnings kris" som utbröt hos alla deltagarna, jag tror nog att jag kan ta...

Av Susanne Lindh - 18 november 2010 00:15

Kom hem sent i natt från jobbet och gick givetvis och väckte dom stackars nya Nebo fölen!! Med tanke på dom urusla bilderna som min familj i största välvilja mailat mig så väntade jag mig några krumma och märkliga vrak! Men blev mycket positivt överr...

Ovido - Quiz & Flashcards