linnerstuteri

Alla inlägg den 27 mars 2009

Av Susanne Lindh - 27 mars 2009 23:05

Trodde inte det var sant när jag vaknade i morse och såg att snön vräkte ner på diagonalen. Väldigt deprimerande med snöstorm när man trodde att det skulle bli vår.

Hästarna fick stå inne till kl 11 innan jag släppte ut dom. Bella och fölisen som har arbetsnamnet Jaywalk för att han inte följer sin mamma, fick bara gå ut en liten stund. Det råder stor avundsjuka i stoflocken. Stona står i kö för att få stå vid grinden och beundra fölisen. Allra avundsjukast är Heulwen, men hon får skylla sig själv, jag har inte bett henne att gå över 11 dagar!

Men faktiskt så stod Heulwen med svansen rakt ut innan jag gick in så det blir nog mer vakande i natt.

Träns-tränandet tog ny fart i kväll. Det verkade som några dagars fuskande hade gjort susen, för det gick väldigt bra att tränsa och jag fick tom pilla på tränsen och lirka lite på betten. Hurra!!

I dag har Draken extriörbedömts och löshoppat och det har gått bra sa Annika som var snäll och ringde och rapporterade. Så nu hoppas vi att resten går bra oxå

Ovido - Quiz & Flashcards