linnerstuteri

Alla inlägg den 2 mars 2009

Av Susanne Lindh - 2 mars 2009 21:00

Vilket tråkigt väder det har varit hela dagen! Det har snöat stor del av dagen, blötsnö och töväder gjorde att ponnysarna var glada för att få komma in tidigt. Jag har ju ett stall med 5 boxar som vi kallar sec D stallet för där står våra Cobbar,sen har jag ett stall precis bredvid som vi kallar sec C stallet, där våra inackorderings hästar står. 4 st sec C, 2 från  Hagaby Stuteri och två från Linsa Stuteri. Där står även mitt lilla sec B ston Stings Symphony. Ett återfall som jag fick i Januari när jag såg att ett barnbarn till min gamla Möllegaards Susie var till salu. Hon är väldigt välstammat E Simberg Hob-Nob och undan Simberg Sharon som är efter Linksbury Royalist och undan sagda Susie.

Söt som socker och mild och snäll. Rödskimmel som pappa och morfar. Jag ser fram mot att få visa henne på 3-års premieringen, för hon rör sig jättetrevligt. Annars så har det varit lite träns träning för småpojkarna.Det var Jackpot son fick den äran i kväll, måste köpa ett nylonbett till så båda kan tränas samtidigt. I morgon hoppas jag veterinären har tid att komma och besiktiga Jack så han kan få sin licens.

Ovido - Quiz & Flashcards