linnerstuteri

Alla inlägg den 18 mars 2009

Av Susanne Lindh - 18 mars 2009 23:23

Det är inte bara folk utan oxå hästar som blir glada av vår vädret! Det har varit full rulle i hagarna idag, och inte bara unghästarna utan även dom hög-dräktiga stona har lekt och sprungit.

I dag fick Jack sin licens, så nu är han färdig att tas i bruk. 37-0045 har han.

Jag var sen med att ta in småpojkarna i kväll och det hade hunnit bli mörkt innan jag äntligen pallrade mig ut. I vanliga fall så får man öppna trådgrinden först och ropa sen för annars är det inte säkert dom hinner stanna utan springer igenom trådarna. Men i kväll kom dom inte, jag såg dom fåna omkring längre in i hagen och svärandes över att behöva gå ut i leran i trainers halkade jag bort till dom. Och dom blev jätteglada att jag kom och följde mig väldigt närgånget i ryggen tillbaks, när vi var halvvägs gick jag in i en eltråd som var insläpad i hagen och som nog pojkarna fått sig en "pärla" av för när dom hörde att jag gick in tråden kastade dom helt om och försvann. Den här gången var dom väldigt skeptiska och ville inte följa med, så fortfarande svärande gick jag tillbaka in i stallet och hämtade grimma och grimskaft och så ut igen. Först fram var Jackpot som snällt lät sig fångas och sen följde han med så snällt och dom andra i en rad bakom. Åh vad det värmer ens hjärta när dom litar så på sin "mamma". Tyvärr så blev bett-träningen inhiberad idag. Fint ord va, när jag var avbytare så var det inte så ovanligt att den äldre generationen använde inhiberad istället för inställd, jag trodde länge att det var ett västgötskt ord,så jag blev väldigt förvånad när jag slog upp det och upptäckte att det var ett "svenskt" ord. Man lär sig något nytt "i vale mä" som betyder då och då.

Heulwen har fortfarande russin juver, men Bella börjar se lovande ut.

Ovido - Quiz & Flashcards