linnerstuteri

Alla inlägg den 12 mars 2009

Av Susanne Lindh - 12 mars 2009 21:16

Åkte hemifrån idag i strålande sol och vårväder med Jack ute utan täcke, när min snälle gubbe kom hem gick en förtretad och förtvivlad Jack utmed staketet och undrade vad han gjort för ont som fick gå ute när det snöade och var f.. var hans täcke. Nye Charlie som min gubbe kallar honom, han påstår att det är omöjligt att lära sig alla hästars namn.

Charlie, orginalet, är mycket saknad fortfarande. Han är en så fantastiskt snäll hingst att bättre kunde vi inte få som första Cob hingst. För steget mellan att ha Welsh Mountain hingst, och Cob hingst kändes ganska stort när Charlie kom.

Charlie gick i en hage med Bess och Bella och deras föl, när gäst ston kom så ropade man på han , så kom han ångande i full fart. Sen gjorde han vad han skulle, vare sig det var att prova ston eller betäcka och gick sedan in till sina fruar igen. Ingen stress eller stim.

När Charlie skulle åka hem så stängde jag av, jag tror Owen gruvade sig för att hämta honom och hade väntat sig gråt och "tannagnisslan".

Men som vi saknar honom!!!!!

Jag lovade migsjälv att aldrig mer leasa en hingst.

Att Jack hamnade här var för att Owen var snäll och erbjöd mig att få låna honom, och medans Owen och Jack var på väg till Sverige så fick jag köpa Draken av snälla Annika!!

Ovido - Quiz & Flashcards