linnerstuteri

Direktlänk till inlägg 27 november 2010

Idioter? Svar ja!

Av Susanne Lindh - 27 november 2010 20:45

Ibland undrar man mer än vanligt om man har en skruv lös, och jag kan säga att idag, när min gubbe och jag påpälsade till ögonbrynen, gick ut och började gräva fram gamla staketet för att sätt upp nytt, och det var 40cm snö, nästan -10 grader, snöfall och en isande vind, var ett utmärkt exempel på en sån dag som man undrade mer än vanligt. När snälla Poda-mannen dök upp på sin lediga dag för att hjälpa oss, hade vi kravlat omkring i snön, och plockat upp det gamla staketet en lång stund. Men vi satte fart, och slog ner nästan alla stolparna innan det mörknade. Vi var ganska trötta när Poda-mannen for hem och vi tog en liten mat-pause innan vi tog in alla snöiga och frusna hästar. Flece täckena var populära den kvällen kan jag säga. Att jag somnade som en stock den kvällen var ingen överdrift!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Lindh - 24 november 2010 23:08

Försov mig i morse och blev väckt av att min veterinär ringde och frågade om vägarna var farbara. For upp och började kika ut genom fönstren, helt väck och nyvaken! Och tänkte att eftersom ingen annan var hemma så var det nog ok. Kl 8.00 var min gu...

Av Susanne Lindh - 22 november 2010 23:30

Har varit rejält sliten idag, man börjar tydligen bli gammal!! Var fortfarande full av inspiration efter Mr Millers föredrag och det kliade i fingrarna att träna uppställning, så Jackpot fick bli försökskanin, alla som känner mig, vet att säga att ...

Av Susanne Lindh - 21 november 2010 23:45

Så var man hemme igen efter avelskonferensen. Har haft en superhelg!!! Trevligt rese-sällskap av Micksarna, intressanta föredrag av Mr Miller som nog inte insåg vilken akut "trimmnings kris" som utbröt hos alla deltagarna, jag tror nog att jag kan ta...

Av Susanne Lindh - 18 november 2010 00:15

Kom hem sent i natt från jobbet och gick givetvis och väckte dom stackars nya Nebo fölen!! Med tanke på dom urusla bilderna som min familj i största välvilja mailat mig så väntade jag mig några krumma och märkliga vrak! Men blev mycket positivt överr...

Av Susanne Lindh - 24 september 2010 23:19

Nu fick vi äntligen en stund över och kunde åka och hämta hem Jackpot från hingstbetet. Det brukar vara en svart "matta" av Shettisar runt benen på honom, men nu var det bara 3 stycken kvar. Han blev jätteglad när vi kom och klev lika snällt som va...

Skapa flashcards