linnerstuteri

Alla inlägg den 19 mars 2009

Av Susanne Lindh - 19 mars 2009 20:02

I dag var det typiskt fönster-rute väder dvs vädret gjorde sig bäst om man satt inne och tittade ut genom fönstret och såg solskenet men slapp den iskalla nordanvinden. Jag skar mannen på lilla sec B flickan Symphony, det måste vara den man-ömmaste ponnyn i länet, oj oj oj vad hon ogillade det. Men hon är ju så snäll och söt så hon gjorde inget elakt bara ruskade på manen. Jag verkade henne oxå när jag ändå var i farten, min goda vän Randi Andresen var här och hade kurs i december så nu verkar jag en häst om dagen för det är ungefär vad jag orkar med för ryggen. Ja små ponny som sec B klarar jag mer, men dom bortskämda Cob-madamerna hänger på så svetten rinner av mig.Ska ta fölen i helgen när gubben kan hålla i dom åt mig. Sen får väl Randi komma nästa gång och se hur det ser ut.

Små pojkarna måste ha haft en traumatisk upplevelse med el-tråden för dom ville eskorteras in i kväll oxå. Sen fick dom stå med bett i en halvtimme. Owen skickade sms idag, han är i Frankrike. Han far högt och lågt alltså. Det verkar inte vara lågkonjuktur för honom iallafall, han har mer än någonsin att göra.

Fick årsboken idag,massa läsning!! Tyvärr hade Cob-flickorna hamnat bland sec C med 42 nr.

Ska bli intressant att läsa mer i kväll hann bara bläddra lite hastigt i den idag. Den blir bara tjockare och tjockare, Inger Becker gör verkligen ett superjobb som skriver ihop den varje år.

Inga stora förändringar när det gäller juver, inga föl inatt heller

Ovido - Quiz & Flashcards