linnerstuteri

Direktlänk till inlägg 16 september 2010

Åh jag är kär asså!!

Av Susanne Lindh - 16 september 2010 22:42

I dag lyckades vädret hålla sig i skinnet fram till em/kvällen då det eviga regnandet startade som vanligt, så in med alla ponnysar i natt igen.

Fast det är ju mysigt oxå att ta in dom, och när vi precis fått in alla, och det kom en störtskur så regnet trummade mot taket, då var vi ganska nöjda, flickan och jag.

Så fick Sharon sina fötter verkade och då passade showman på att hoppa över box-dörren, inte så konstigt för han har ju en del att brås på, mamman är fd hopp-ponny och brorsan Sting's Spitfire fick ju både hopp och gångarts diplom nu i september. Stort grattis till alla inblandade.

Jackie har en väldigt bråkig man som har växt till oanade propotioner utan att lägga sig, hon har inte sett klok ut med 30 cm man som har stått rakt upp, nu har delar av den börjat vippa över,fast åt alla håll, för givetvis har hon virvlar i mankammen för att göra det hela ännu värre. Men idag så flätade jag ner manen på rätt sida, och vilken skillnad det gjorde, halsen såg hur lång och smal ut som helst och hon fick en helt annan sida. Så himla fin !! 

Att hon sen är helt underbar att hålla på med och jättesnäll gör ju inte det hela sämre. Jag drog och stretade med alla "föl-krullar" i svansen, och hon lät mig snällt hållas, inte bunden och första gången jag borstar svansen överhuvudtaget,spraya med pälsglans var inte heller något hon brydde sig om och lyfta fötter är hon super duktig på. ja jösses vad jag är kär i henne  Jag höll på att aldrig kunna slita mig och gå in, Ska bli väldigt kul att last och utställnings träna henne...

    

Sting's Spitfire foto snälla Design-Sanna 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Lindh - 27 november 2010 20:45

Ibland undrar man mer än vanligt om man har en skruv lös, och jag kan säga att idag, när min gubbe och jag påpälsade till ögonbrynen, gick ut och började gräva fram gamla staketet för att sätt upp nytt, och det var 40cm snö, nästan -10 grader, snöfal...

Av Susanne Lindh - 24 november 2010 23:08

Försov mig i morse och blev väckt av att min veterinär ringde och frågade om vägarna var farbara. For upp och började kika ut genom fönstren, helt väck och nyvaken! Och tänkte att eftersom ingen annan var hemma så var det nog ok. Kl 8.00 var min gu...

Av Susanne Lindh - 22 november 2010 23:30

Har varit rejält sliten idag, man börjar tydligen bli gammal!! Var fortfarande full av inspiration efter Mr Millers föredrag och det kliade i fingrarna att träna uppställning, så Jackpot fick bli försökskanin, alla som känner mig, vet att säga att ...

Av Susanne Lindh - 21 november 2010 23:45

Så var man hemme igen efter avelskonferensen. Har haft en superhelg!!! Trevligt rese-sällskap av Micksarna, intressanta föredrag av Mr Miller som nog inte insåg vilken akut "trimmnings kris" som utbröt hos alla deltagarna, jag tror nog att jag kan ta...

Av Susanne Lindh - 18 november 2010 00:15

Kom hem sent i natt från jobbet och gick givetvis och väckte dom stackars nya Nebo fölen!! Med tanke på dom urusla bilderna som min familj i största välvilja mailat mig så väntade jag mig några krumma och märkliga vrak! Men blev mycket positivt överr...

Skapa flashcards