linnerstuteri

Alla inlägg under september 2009

Av Susanne Lindh - 28 september 2009 19:17

I dag har min snälla veterinär Sanna varit här och vaccinerat 15 st hästar. Konstigt för det känns inte så många förrän man ska betala för dom!! Alla var snälla och fölen är ju faktiskt väldigt välhanterade så det gick bra. Lilla Angel har varit snorig och när hon nu blev tempad så upptäckte vi att hon hade 39,6 i feber så det blev blodprov och snorprov på henne. Penicillin i en vecka och metacam. Typiskt när jag ska åka i morgon. Gamla Bess ultraljudades och hon är dräktig. Brenhines var så duktig med grimma och vaccination. Så nu står Rhianon inne och surar med sin unge och jag lurar på om resterande verkligen klarar att vara ute på nätterna 2 veckor till, tills jag kommer hem från jobb...Det är väldigt märkligt brukar min gubbe säga att dom varmblodiga travstona med föl är härdigare än våra ponnyer, och det har han ju rätt i, och varje år så säger jag att i år ska jag börja stalla samtidigt med den storuppfödaren, och varje år har mina varit stallade i veckor innan han stallar sina....

Av Susanne Lindh - 24 september 2009 01:00

Efter månader av väntan så kom då äntligen idag, Draken. Ole och Linda var så snälla och tog med han när dom ska hämta Lindas ston. Oj oj oj vad spännande det var och som jag väntade. Trampade nästan ner mina gäster i ivern att få kika in på honom. Och han klev ur transporten som den kung han är, och gick tyst och snäll in i sin box och började mumsa hö.Det kändes nästan overkligt att väntan var över och jag fick klappa och pilla på han. Han var hur cool som helst fast han var på ett främmande ställe och stod inne själv. Han var i ett strålande skick och Ole har skött han på bästa sätt. Rund och god och blank. Jag fick order om att han inte fick gå ute på nätterna och ska ha täcke om det är minsta lilla kallt, typ 12 grader. Och då blev han nästan sträng Ole -Susanne jag kommer och hämtar han om jag får veta att han inte får komma in på nätterna sa han, och jag är inte så säker på att det var på skämt, ha ha. Det märks verkligen hur mycket Ole tycker om Draken.

Så var det rundvandring bland hästarna, jag var lat och kvällsmaten blev pizza i Stenstorp och sedan dracks det Baileys i stora kvantiteter, trodde inte det var möjligt för 3 personer att dricka så mycket, men det går tydligen.

Ovido - Quiz & Flashcards