linnerstuteri

Alla inlägg den 23 mars 2009

Av Susanne Lindh - 23 mars 2009 21:31

Jag blev lite deppig och nedslagen av att småpojkarna är så rädda för tränsen så träningen har legat nere i 2 dagar nu. Vet fasen inte vad jag ska göra, ska jag stryka dom ? Satte på Jack ett träns som min syster sytt, han var urfånig att tränsa oxå, men så fort det var på plats så var allt bra. Vill passa på att göra lite reklam för syende-systern. Hon är jätteduktig, har massa skojiga spännen och pryttlar hemma och ännu mer som går att beställas från UK i tjocka kataloger. Allt sys i Tärnsjö-läder av högsta kvalitet.

I går var Micke och Sara från stuteri Mick här och lånade en sadel och fikade. Kul med någon mer som är galen i pulverkaffe!!

Dom tyckte att Jack lagt på sig lite, då blev jag glad!!

Sprang lite med snälle, snälle Jack, han är en liten sagohäst att springa med, det är bara att springa, han följer dig hur fort eller sakta du än springer, min 197cm gubbe sprang allt vad han kunde och Jack bara länger steget lite, när jag springer så jag nästan svimmar joggar han snällt vid sidan. Du känner aldrig att han är med du bara ser hans framben bredvid dig och med tumme och pekfinger kan du hålla in honom i bara grimma och grimskaft.

Han är löjligt lekfull och har ett "lekträd", under det stegrar han sig så han når grenarna och så håller han på och stretar och drar i dom.

På fölningsfronten har det väl inte hänt så jätte mycket, Heulwen har fortfarande inte mycket att skryta över i juverväg, men har släppt "banden"  i bak. Bella har fullt juver och spenar, är rejält slapp och svullen i bak och har "släppt banden" hon oxå. Kommer att titta till dom i natt, men jag tror att det är överkurs. Ett vanligt fenomen på det här stället, jag börjar vaka för full kraft alldeles för tidigt och sover som en gris när stona väl fölar.

Håller tummarna för att ett nytt rekord nämligen 1000 besökare på hemsidan på en månad..Får se hur det går.



Ovido - Quiz & Flashcards