linnerstuteri

Direktlänk till inlägg 8 mars 2009

Besök på Stuteri Fiffilura

Av Susanne Lindh - 8 mars 2009 21:34

I dag åkte jag och sonen ner till Annika på Stuteri Fiffilura för att titta på  "drakbarn" och alla andra Welshar, fixa lite papper, och för att jag ville lämna lite saker som Annika ska vara snäll att ta med till Norge.

Där fanns mycket att vila ögonen på bla Fiffiluras Amazin Grace, ett mkt vackert brunt sto som jag vill minnas är en av Annikas stora favoriter, Pentrepiod Dream, helsyster till  Pentrepiod Welsh Flyer, (som oxå är pappa till Amazing Grace), var ett mkt trevligt sto, med massa hovskägg, något som jag är extra svag för, och som dessutom 

hade ett jättefint stoföl vid sidan. Annikas Cobbar bor dessutom 5 *, i ett mkt fint och luftigt stall. Vad hundrasen heter som Annika har heter minns jag inte, men det var en supertrevlig och jättevacker tik, en sådan står högt på min önskelista numera!! Stort tack till Annika för en trevlig pratstund och guidning.

 
 
Ingen bild

Annika

8 mars 2009 22:27

Stoet som du gillade är helsyster med Pentrepiod welsh flyer och hon heter Pentrepiod dream... Och alldeles rätt, de är båda mina favoriter!!! Hoppas vi ses snart igen!!! Ha det gott och tack för ett trevligt besök...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Lindh - 27 november 2010 20:45

Ibland undrar man mer än vanligt om man har en skruv lös, och jag kan säga att idag, när min gubbe och jag påpälsade till ögonbrynen, gick ut och började gräva fram gamla staketet för att sätt upp nytt, och det var 40cm snö, nästan -10 grader, snöfal...

Av Susanne Lindh - 24 november 2010 23:08

Försov mig i morse och blev väckt av att min veterinär ringde och frågade om vägarna var farbara. For upp och började kika ut genom fönstren, helt väck och nyvaken! Och tänkte att eftersom ingen annan var hemma så var det nog ok. Kl 8.00 var min gu...

Av Susanne Lindh - 22 november 2010 23:30

Har varit rejält sliten idag, man börjar tydligen bli gammal!! Var fortfarande full av inspiration efter Mr Millers föredrag och det kliade i fingrarna att träna uppställning, så Jackpot fick bli försökskanin, alla som känner mig, vet att säga att ...

Av Susanne Lindh - 21 november 2010 23:45

Så var man hemme igen efter avelskonferensen. Har haft en superhelg!!! Trevligt rese-sällskap av Micksarna, intressanta föredrag av Mr Miller som nog inte insåg vilken akut "trimmnings kris" som utbröt hos alla deltagarna, jag tror nog att jag kan ta...

Av Susanne Lindh - 18 november 2010 00:15

Kom hem sent i natt från jobbet och gick givetvis och väckte dom stackars nya Nebo fölen!! Med tanke på dom urusla bilderna som min familj i största välvilja mailat mig så väntade jag mig några krumma och märkliga vrak! Men blev mycket positivt överr...

Ovido - Quiz & Flashcards