linnerstuteri

Alla inlägg under april 2009

Av Susanne Lindh - 1 april 2009 21:33

I dag har vi haft vår-väder!! Lille Jaywalk fick vara ute flera timmar i solen. "Fåra-hagen" används inte på vintern så den är inte sönder trampad och den ligger skyddat. På em ställdes pojkarna in för att vi skulle göra ett försök att leda dom i träns. Hann bara få in pojkarna så ringde flickan som har pryat hos Distrikts veterinärerna idag, och ville bli hämtad. Nu är ju inte tålamod min starka sida så medans gubben åkte och hämtade flickan så tröttnade jag på att vänta och gick ut med Jackpot själv. Träns med delta och grimskaft, och grimma med grimskaft över. Och det gick superbra!! Jag ledde han i tränset hela tiden. Det är bara en sak jag undrar, när blev mina oskyldiga små pojkar fruntimmers tokiga??!! Det skuttades och gnäggades en hel del. Nu gick det så bra med Jackpot som är en väldigt laid-back gosse, att jag övermodigt bestämmde att gå en sväng med Brenin oxå. Och det gick oxå väldigt bra,men han är större och starkare och inte minst den störste tjej-tjusaren av dom så det är tur att han är så snäll. Förutom att dom har blivit smala av att stå och glo på stona och leka istället för att äta så ser det hoppfullt ut inför utställningen. Dom är VÄLDIGT långhåriga och ofällda, lite för smala och kunde varit mer tränade, så jag har inte bestämmt mig helt ännu. Ett alternativ är att ta med dom till Grevagården och låta dom stå i en box hela dagen och leda omkring dom, så blir dom miljö tränade utan att vara med. Men vi satsar nog på att vara med.

Hade tänkt ge mig själv ledigt från föl-vakande. men Heulwen har stått vid grinden och velat in sen tidig em trots det varma vädret så det blev inhiberat! Men jag är så trött!!!

Ovido - Quiz & Flashcards