linnerstuteri

Alla inlägg den 24 april 2009

Av Susanne Lindh - 24 april 2009 20:39

Oh vad det var skönt att vara hemma! Laura betäcktes, dom var inte så angelägna någon av dom så det var nog sista gången. Skjutsade barnen till skolan, tog sedan ut hundarna i trädgården, sen gick jag för att ta ut hästarna, först var jag tvungen att se hur sur Bess var i boxen. Inget!! Det var bara att gå in och klia både henne och fölis. Hingstfölen fick grimmor på sig och komma ut på gången och lyfta fötter och bli pillade på. Och så ut i hagen. Gick in och lyckades göra min norska deklaration, eller selvangivelse som det heter på norska, och det hör man ju att det är allvarliga saker.

Satte mig vid datorn med mitt Walesiska lexikon och letade rätt på namn till fuxfölen och uppdaterade lite. Brenhines tycker jag är ett vackert namn, och stofölets namn ska ju börja på B och pappan heter Brenin Aur så det kändes väldigt rätt. Brenin betyder Kung och Brenhines drottning. Hedwr bertyder Flyer alltså någon som flyger fram. Vi får hoppas han lever upp till sitt namn nu bara.  

Ovido - Quiz & Flashcards