linnerstuteri

Alla inlägg den 19 april 2009

Av Susanne Lindh - 19 april 2009 23:14

Upp klockan 7 och raka vägen till stallet. Inget föl nu heller. Fodrade och gick sen in för frukost för det blåste en isande vind så jag bestämde att alla var glada att få vara inne en extra stund, åtminnstone jag.

Det var lite segt att börja på staketet, för nu hade vi förstått att vi inte skulle bli färdiga idag heller, men vi rätade färdigt stolparna i paddocken och knåpade på med nätet. Och även om staketet inte är helt "tätt" ännu, så dämpade det hundarna så mycket att vi kunde ha dom med ute i flera timmar utan att lägga all tid på att jaga dom. Hur någon kan komma på tanken att ha Chihuahuor i väskor hela dagarna är för mig helt obegripligt, dom är små kvicksilver som leker och jagar varandra hela tiden. Att utforska nya revir och domäner är det bästa dom vet, och ser dom något dom inte känner igen så dyker dom rätt på. Dom har 10 gånger "dådkraft" jämfört någon av dom andra hundraser jag haft. Dom är så modiga och jag tror att om någon av alla hundar jag haft, skulle gå i döden för sin familj så skulle det vara en av Chihuahuorna.

Och med ett rymnings-säkert staket så kan jag ha några fler,hurra!!!

I kväll var Bess väldigt angelägen att få gå in och kladdig som bare den, så nu går jag ut och tittar om det har hänt något ännu.


Ovido - Quiz & Flashcards