linnerstuteri

Alla inlägg den 30 april 2009

Av Susanne Lindh - 30 april 2009 23:14

I dag har jag avslutat mitt jobb som hönshus sanerare och lämnat över till nya arbetsledaren, för i går fick jag ett mycket glädjande samtal från min Norska chef, att på tisdag ska jag ut på Nordsjön till plattformen Thor. Så stor del av eftermiddagen och kvällen har jag tillbringat med att ta dom kurser som krävs för att få komma ut. Företagen har sina egna säkerhets kurser även om dom påminner mycket om varandra och upplägget är väldigt lika. Det här var den mest omfattande jag har gjort. Den tog säkert 3-4 timmar och jag fick svara på en massa frågor om svetsning och el och kemikalier. Saker som jag trodde att jag inte hade en susning om, men tydligen så har en livslång vana att tjuvlyssna varit till nytta för jag klarade kursen med endast ett fel och blev godkänd.Nu är det tusen saker som "måste" göras innan jag åker för att underlätta för familjen när jag är borta.

Både Bella och Celebration är nu färdig betäckta. Ser fram mot en "ledig långhelg" så jag kan jobba undan så mycket som möjligt!!

Ovido - Quiz & Flashcards