linnerstuteri

Direktlänk till inlägg 24 oktober 2009

Föl och valpar!!

Av Susanne Lindh - 24 oktober 2009 01:00

  


Som vanligt grått och regnigt, suck!! Alla cobb fölen hade täcke idag. Det är med Brenhines som med Brenin, att tar man henne bara på rätt sätt kan man få henne till vad som helst, och det var helt odramatiskt att sätta på henne både grimma och täcke, även om hon behöver övertalas lite. Sec B fölen fick grimmor för första gången idag, lille gul, som vi lurar på om han ska få heta Highlight kanske, klarade jag enkelt att "brotta ner" och få på grimma, Silvia är ju dubbelt så stor så där fick jag förstärkning av gubben, men det gick jättebra och efteråt sa han att han hade inte ens behövt ta i. Ska vi satsa på sec B då sa jag. Men det tyckte han inte för han är oxå väldigt glad i cobbarna och tycker att det är dom snällaste och vettigaste av alla ponnysar och hästar vi haft. Draken och Jackpot lekte som vanligt och i morgon ska jag se om jag inte kan filma lite, den andra filmen var ju inget vidare, men det var mest ett test för en annan gång när jag försökte klarade jag inte att ladda upp den, men nu kan jag tydligen det. Sedan packades alla hundar in i bilen och vi åkte äntligen för att hämta foder-tiken. Pratade med  Helle nästan hela vägen, hon ska åka hela vägen från västlandet för att hälsa på mig nästa gång jag är hemma, och det är ju inte gjort i en handvändning direkt!! Min Chihuahua väninna hade 2 valpkullar så vi tillbringade mesta tiden där inne pussandes på dom. Räven blev väldigt glad att se oss, och mina hundar som räknar Svarta Änkans kennel som sitt andra hem, blev väldigt glada att se min väninna. I morgon ska sec B fölen+ Brenhines ledas, och så kommer Bitte och Anders och hämtar Hayley, så då får jag min tomma box så cob-fölen kan börja stå i egen box på nätterna. Hurra!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Lindh - 27 november 2010 20:45

Ibland undrar man mer än vanligt om man har en skruv lös, och jag kan säga att idag, när min gubbe och jag påpälsade till ögonbrynen, gick ut och började gräva fram gamla staketet för att sätt upp nytt, och det var 40cm snö, nästan -10 grader, snöfal...

Av Susanne Lindh - 24 november 2010 23:08

Försov mig i morse och blev väckt av att min veterinär ringde och frågade om vägarna var farbara. For upp och började kika ut genom fönstren, helt väck och nyvaken! Och tänkte att eftersom ingen annan var hemma så var det nog ok. Kl 8.00 var min gu...

Av Susanne Lindh - 22 november 2010 23:30

Har varit rejält sliten idag, man börjar tydligen bli gammal!! Var fortfarande full av inspiration efter Mr Millers föredrag och det kliade i fingrarna att träna uppställning, så Jackpot fick bli försökskanin, alla som känner mig, vet att säga att ...

Av Susanne Lindh - 21 november 2010 23:45

Så var man hemme igen efter avelskonferensen. Har haft en superhelg!!! Trevligt rese-sällskap av Micksarna, intressanta föredrag av Mr Miller som nog inte insåg vilken akut "trimmnings kris" som utbröt hos alla deltagarna, jag tror nog att jag kan ta...

Av Susanne Lindh - 18 november 2010 00:15

Kom hem sent i natt från jobbet och gick givetvis och väckte dom stackars nya Nebo fölen!! Med tanke på dom urusla bilderna som min familj i största välvilja mailat mig så väntade jag mig några krumma och märkliga vrak! Men blev mycket positivt överr...

Ovido - Quiz & Flashcards