linnerstuteri

Alla inlägg den 17 oktober 2009

Av Susanne Lindh - 17 oktober 2009 21:08

Åh strålande solsken, det kändes skönt efter gårdagens skitväder!! Men jag får faktiskt erkänna att jag var lite nervös att släppa ihop Draken och Jackpot. Jackpot har ju inte haft någon att leka med sedan Myrddin for iväg för att vara sällskapshäst hemma hos Emma som köpt Jaywalk, så jag var rädd att  han skulle vara så på, att Draken tröttnade och klådde upp han. Flickan tog Draken och när Jackpot såg kompisen försvinna sprang han nästan ner mig. Så släppte vi dom och höll andan, Jackpot började genast bita Draken i frambenen, stackars Draken visste först inte vad han skulle göra utan hade en massa konstiga ljud för sig. Min gubbe blev väldigt upprörd och sa att vi får ta ut Jackpot, för han plågar Draken, men Draken är en 10 år gammal hingst så han får faktiskt klara sig mot en 1 åring tyckte jag. Sen åkte vi till Skara och köpte lysrör till nyaste stallet, gubben har nämligen varit så snäll och satt upp lysrör i Cobbstallet, och det var en fantastisk känsla att se sina hästar, inte bara känna sig fram när man fodrar och vattnar, som jag gjort dom senast 2 vintrarna, men som alla otacksamma kvinnfolk sa jag -Åh tack när sätter du upp i nästa stall..

När vi kom hem igen var det fortfarande lugnt även om Jackpot halvvägs tagit av Draken hans täcke och givetvis dragit sönder Mark Todd täcket, det ska dras från Jackpots veckopeng talade jag om för honom...

Så skönt nu slipper dom 2 att gå själva i varsin hage och snälle, snälle Draken som är så enkel och okomplicerad att ha att göra med. Jag är så glad över den hästen!!!!

Ovido - Quiz & Flashcards