linnerstuteri

Alla inlägg den 15 oktober 2009

Av Susanne Lindh - 15 oktober 2009 21:15

Frostigt värre i morse, fölen hade fått rena björnpälsen på dom 2 veckorna jag varit på jobb. Hade sådan häst-prats-abstinens så jag pratade med Hagaby-Maria i mobiltelefon medans jag fodrade och släppte ut. Gick in och ringde från inne telefonen ett bra tag till, sedan var det dax att uppdatera sig vad som skett I sec A världen och i länet så då blev det ett långt samtal till Micks-Sara. Deras sec A åring Barracks Betty Boop gick ju och blev BIS på sin första utställning, dom har haft en fantastisk säsong med en massa framgångar, men så är dom väldigt noga och har sina utställningsponnysar inne på nätterna och fodrar dom med kraftfoder, så det är dom förtjänta av. Tiden försvann fort och när jag lade på var det sent på eftermddagen.

Varje år brukar ett kör-par med sec A valacker komma på semester hos oss. Vi tycker väldigt mycket om dom snälla och väluppfostrade Ekbäckens Juppi och Lanners Honey Punch och deras snälla och trevliga ägare Marianne. Vi är dessutom väldigt stolta över förtroendet att få ha dom på besök eftersom dom här ponnyerna tävlar i körning och är antagligen bland dom mest välskötta i Sverige. Jag hann bara lägga på så ringde Marianne och sa att hon var på väg, så jag gick ut för att ta in hennes pojkar, Juppi kom så fort jag ropade, men Honey Punch har blivit så himla god vän med Jackpot så han stannade och lekte med honom över trästaketet istället för att komma. Juppi gick in och efter en liten stund märkte Honey Punch att han var själv så då kom han oxå. Oj vad ledsen Jackpot blev när hans nya kamrat försvann, i morgon ska jag släppa han och Draken hage vid hage för att se om det inte går att släppa ihop dom. Så kom Marianne och vi lastsde hennes ponnyer och pratade lite och så for dom iväg. Det blir tomt när dom åker, men 2 boxar mindre att mocka...

Ovido - Quiz & Flashcards