linnerstuteri

Alla inlägg den 14 oktober 2009

Av Susanne Lindh - 14 oktober 2009 19:45

Jag har varit bortskämd med att få direkt flight hem, men idag så fick jag shuttla klockan 7.10 från "min" plattform till Hotell komplexet och vänta där från 7.30 tills 13.00, när Helikoptern som skulle ta oss in till land kom. Sen var det att sova i en timme och en kvart tills vi landade i Stavanger. Full fart ut för att hämta telefonen och vidare till flygplatsen. I Oslo klockan 16 och hoppade på tåget till Sentralsationen. Tåget till Göteborg gick inte förrän kl 18.00 men var en halvtimme försenat. Så jag skulle komma till Göteborg vid 22.30 och dågick det inga mer tåg till Falköping. Men min snälla och gravida stackars syster med man och minstingen var snäll och hämtade mig. Var hemma vid 1 tiden och då var måste man ju bara titta på hästar eller hur, och speciellt som hon har sin Quarter-åring inhyrd hos mig, hon är född här och ska vara här tills det är dax att rida in henne. Stackars Draken som Ole har haft inne på nätterna hela sommaren och täckt om det har varit under 12 grader stod ve och fasa otäckt med sitt fina Mark Todd täcke med hel hals hängandes några meter från boxen, och det var säkert -5. Så med ett litet skrik av fasa sprang jag och hämtade det och oj vad han såg nöjd ut när han fick det på sig, jag var för trött för att strypa gubben så jag gick bara och lade mig efter stort pusskalas med hundarna.

Ovido - Quiz & Flashcards