linnerstuteri

Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av Susanne Lindh - 16 oktober 2009 19:30

Stora flingor blöt-snö föll hela förmiddagen och jag bestämde att inga bortskämda cobbar vill gå ut i sådant väder och det måste ju sluta för det är ju bara början på oktober. Och mycket riktigt det slutade snöa för att börja regna istället. Jag var väldigt glad för att föltäckena varit så billiga så jag köpt några extra till Angel, men varför jag inte köpt så att det räckte till alla är ju en gåta. Det var Brenhines som förlorade lottdragningen om täckena, dels för att hon är den enda som inte varit förkyld och behandlad i sommar och för att hon inte haft täcke innan och jag inte var upplagd för föl-wrestling själv utan sparar det tills någon är snäll och håller i henne. Gossarna var väldigt stiliga i sina täcken med dubbla gjordar och bensnören när dom sprang ut.

Draken och Jackpot har gått med bara ett trästaket mellan sig och så står dom box i box inne, det går så himla bra så jag tror att jag ska släppa ihop dom imorgon trots att alla avrådit mig, snällare häst än Draken får man leta efter så jag tror nog att det går bra. Min flicka leder in han på kvällarna, i bara grimma och grimskaft, han är snäll men skrämmande stor säger hon, ha ha.

I morgon ska jag hämta hem foder tiken från parningen och samtidigt hälsa på min Chihuahua väninna, måste städa och göra smörgåstårta oxå för på söndag är det styrelsemöte med Skaraborgs Ponny Avel hemma hos mig i röran!!!

Ovido - Quiz & Flashcards