linnerstuteri

Alla inlägg den 29 oktober 2009

Av Susanne Lindh - 29 oktober 2009 22:30

I dag var jag uppe tidigt för jag hade tid att hos frissan kl 9.  Så givetvis tillbringade jag finaste förmiddagen på länge inomhus med håret fullt av kemikalier, istället för att vara ute i solen. Men blev utsläppt och kunde fara hem till slut. Pratade men Emma som har köpt Jaywalk och lånar Myrddin i väntan på att få hem sin fölis, och hon var oxå väldigt pigg på att få hem sin häst den 24 November och då är han 8 månader så nu får jag anstränga mig lite mer med avvänjningarna. Så i kväll ledde vi hem dom tuffa pojkarna till "hingst-stallet" här hemma och det var så himla enkelt. Mammorna gnäggade några gånger när vi gick, pojkarna verkade bara tycka att det var spännande att gå iväg själva i mörka natten. Det blev ett väldans hälsande på Jackpot och Draken när vi kom in, det tuggades i evigheter. I nya boxen fanns det ju kraftfoder så då var allt helt topp. Brenhines fick ta över pojkarnas box och verkade tycka att det var bra, för även om hon har haft egen krubba så har ju mamsen varit där och tjuvat.

Stofölen ska få gå med sina mammor på dagarna och ha egen box ända tills dom nya fölen kommer.

Ovido - Quiz & Flashcards