linnerstuteri

Direktlänk till inlägg 29 mars 2010

Äntligen föl och sto dessutom!!

Av Susanne Lindh - 29 mars 2010 02:00

Jadå lurad igen!! Var ute och tittade till Bella inatt vid 1 tiden sista gången, då stod hon och glodde genom ett hål i väggen, där en bit av plankan fattas, på Sharon och hennes föl. Det borde jag kanske tagit som ett tecken, men hon har haft allt möjligt fuffens för sig varje natt, så jag gick och la mig igen. Det jag glömde var att jag skulle skjutsa gubben till jobben, och han hade ju ledigt från hästarna så han tittade inte till Bella som han brukar det första han gör, för jag skulle ju ändå upp. När han väckte mig frågade jag om han tittat till Bella, nej men jag gör det medans du klär dig sa han, minuterna senare ringde han in. Föl!

Står den eller ligger den i påsen var min första fråga, men den stod upp sa han. Suck vilken lättnad, färg var nästa fråga, som mamman var svaret, och nu fick jag verkligen bråttom. Jodå stor och kraftig, torr och äten och gulbrun stod fölet där, vi beundrade fölisen en lång stund, men till slut var sanningens ögonblick inne, det är säkert en hingst, den är såpass kraftig sa jag mer till mig själv än till gubben, och vi ska vara glada att det gått bra. Djupt andetag, lyfta på svansen och....en titt till, be gubben titta oxå...jodå ett sto. Jag blev så himla glad!!

Så nu har jag mest av allt varit ute och kelat med lilla Jackie som jag bestämde att hon skulle heta på väg in till stan med gubben. Ett bra namn på Jack The Lads första dotter tycker jag. Hon är som alla Bellas föl född tam andra gången hon såg mig gnäggade hon och hon kommer fram så fort hon ser någon av oss. Bella är som vanligt en super mamma.... 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Lindh - 27 november 2010 20:45

Ibland undrar man mer än vanligt om man har en skruv lös, och jag kan säga att idag, när min gubbe och jag påpälsade till ögonbrynen, gick ut och började gräva fram gamla staketet för att sätt upp nytt, och det var 40cm snö, nästan -10 grader, snöfal...

Av Susanne Lindh - 24 november 2010 23:08

Försov mig i morse och blev väckt av att min veterinär ringde och frågade om vägarna var farbara. For upp och började kika ut genom fönstren, helt väck och nyvaken! Och tänkte att eftersom ingen annan var hemma så var det nog ok. Kl 8.00 var min gu...

Av Susanne Lindh - 22 november 2010 23:30

Har varit rejält sliten idag, man börjar tydligen bli gammal!! Var fortfarande full av inspiration efter Mr Millers föredrag och det kliade i fingrarna att träna uppställning, så Jackpot fick bli försökskanin, alla som känner mig, vet att säga att ...

Av Susanne Lindh - 21 november 2010 23:45

Så var man hemme igen efter avelskonferensen. Har haft en superhelg!!! Trevligt rese-sällskap av Micksarna, intressanta föredrag av Mr Miller som nog inte insåg vilken akut "trimmnings kris" som utbröt hos alla deltagarna, jag tror nog att jag kan ta...

Av Susanne Lindh - 18 november 2010 00:15

Kom hem sent i natt från jobbet och gick givetvis och väckte dom stackars nya Nebo fölen!! Med tanke på dom urusla bilderna som min familj i största välvilja mailat mig så väntade jag mig några krumma och märkliga vrak! Men blev mycket positivt överr...

Ovido - Quiz & Flashcards