linnerstuteri

Alla inlägg den 26 mars 2010

Av Susanne Lindh - 26 mars 2010 21:15

I morse vid 4 tiden när jag satt och halvsov på Central stationen i Göteborg så fick jag sms FÖL. Då vaknade jag kan jag säga, ringde hem för att höra att Bella äntligen fölat, men där hade jag fel!! Sharon hade fått ett fuxigt hingstföl fick jag veta och jag muttrade besviket över det en stund. Jag vet att man ska vara glad och tacksam över att fölet lever och ta vad man får,men eftersom det trots allt finns ston här i världen och andra färger än fux så hade det ju varit kul att få något annat än fuxiga hingstföl någon gång. Suck.Dom senaste åren har det fötts 9 föl med Linner prefix, 2 ston och 7 hingstar. 5 fuxar, 1 brun, 1 gulbrun och 2 svarta. Stofölena är givetvis fuxar.

Väl hemma så gick jag direkt till stallet för att kika på det lilla gossebarnet, fortfarande ganska grinig och besviken, jag hade ju rest hela natten och var trött och sliten. Och när jag såg hur fin han var, kraftig och stor, med lång fin hals och perfekt överlinje, och dessutom ett fantastiskt vackert huvud med rejäl "dish" stora ögon och en knallfin bläs blev jag ännu mer besviken, det hade varit så roligt om den knallfina ungen varit ett sto och vi kunde behållt den.

Så då gick jag in och ringde Hagaby-Maria och gnällde och när hon inte orkade höra mer ringde jag Sting-Ingrid och gnällde ännu mer. Sen orkade jag inte mer utan sov en stund.

När den lille som går under arbetsnamnet Sune skulle få gå ut för första gången och sträcka på benen så kom alla dom andra ponnyerna springade med svansen på full stång, för att avundsjukt beundra lille bäbisen. Apollo blev så till sig att han trillade genom trådarna och så var det slut på det roliga. Mor+ barn och stalker fick gå in i stallet och så ringde jag Micks-Sara och gnällde lite till.Sen var det dax att ta in alla ponnysar och Cobbar och lägga gnällspiken.....

Ovido - Quiz & Flashcards