linnerstuteri

Alla inlägg den 10 mars 2010

Av Susanne Lindh - 10 mars 2010 23:11

Så var det äntligen dax för sista vaccinationerna för den här gången. Veterinären kom ut vid lunch och då hade Heulwen tydligt visat sitt missnöje över att behöva vara inne som sällskaps dam åt Rhianon och Angel, genom att banka på boxdörren med framhovara mer eller mindre hela tiden!!  var väll vad hade velat göra egentligen. Jag kammade ut och flätade Rhianon under tiden, fast hörselskydd hade nog varit att anbefalla!!!

I kväll när hästarna kommit in var det dax för Myrddins man som jag varit i krig med sedan förra vinter och tyvärr har det sett ut som om manen skulle gå segrande ur det kriget, men nu tog jag nya tag och kammade ut manen och flätade den stenhårt så ska vi se om det kan gå att kuva den nu..

Stod och tittade på han och tänkte att han ser inte alls så tinglig ut längre, han ser ju ut att ha grovnat en hel del, så jag gick och hämtade mitt skenbens-måttband och mätte honom runt skenan, 21 cm det måste vara fel!! Flyttade omkring måttbandet och mätte på flera olika ställen, men det blev 21 cm!!

Det ska bli väldigt spännande att se hur han ser ut efter sommarbetet som 2 åring!! Hingst nacken börjar komma och han har en lång välformad hals.

Så har jag fått nya bilder på Linners The Boss och även en länk till hans egen hemsida som jag rekommenderar!! http://linnerstheboss.zoomin.se

Lite mer bilder som jag fick idag. Jag måsta säga att jag är väldigt stolt över honom, han är bara tre och kommer från ett svår-fodrat släkte som blir stora och kräver massa mat, men ge han ett år till så!!! Och vilket vackert huvud med massa ponny karaktär....       


Ovido - Quiz & Flashcards