linnerstuteri

Alla inlägg den 27 mars 2010

Av Susanne Lindh - 27 mars 2010 20:48

  Jaha inget mer föl nu på morgonen, Jacks föl verkar en aning "trögbakade". Jätte trist väder så Sharon och Sune fick bara komma ut en liten stund. Och då försökte Sune bara springa in i sin box hela tiden, så jag och flicka hade fullt upp att mota han så han inte sprang in i stallet eller försvann. Tess frågade sen väldigt bekymrad om han var synskadad. Hi hi..

Vi är så himla nöjda med Sune så vi har fått lov av Sting-Ingrid att låna Sharon ett år till, och ska få göra ett nytt försök med Rolle för att försöka få ett lika fint stoföl.

Rolle som förresten blev BIS på hingstutställningen i dag, GRATTIS till det!! Extra kul eftersom vi har föl efter han.

Ingrid har oxå kommit med namn-förslaget Showman och vi är väldigt förtjusta i det, så jag tror vår lilla Sune kommer att få heta så.

Bella hade enligt gubben vaxproppar i morse, så vi ska passa på henne i natt. Bäckenbanden är nu så "lösa" att det går "vågor" utefter hela bakdelen när hon går, men inga vaxproppar och inte speciellt stinn i juvret, så jag vet snart inte vad jag ska tro.

Men min vän Linda Eitrheim ringde idag, hon är bäst på att få mina ston till att föla, i    fjol så sov hon över när 2 av fölen föddes, så nu hoppas jag på att det ska räcka med att hon ringer för att Bella ska få föl.


Ovido - Quiz & Flashcards