linnerstuteri

Direktlänk till inlägg 16 juli 2009

Bilder från Wales

Av Susanne Lindh - 16 juli 2009 21:42

I dag tog jag ledigt och åkte till Micksarna (alltså Stuteri Micks) Sara och Micke för att äntligen få se bilderna från deras Wales resa tillsammans med Kållareds-Mia, och på alla deras nyinförskaffade föl. Micke hade varit ganska flitig med kameran alltså!! Men alla bilder låg i egna mappar från varje stuteri och Sara hade lyckats lära sig alla härstammningar och så efter en stund började det kännas som om jag var på föredrag. På vägen hem jämförde jag deras resa med mina besök i Wales, jag går och drar och fodrar hästar och mockar en och annan box på Nebo, så åker vi på utställning och då har jag glömt kameran hemma,katalogen glömmer jag i lastbilen, ibland så kommer jag iväg på stuteribesök helt på en spark, det är inte ens säkert att jag hört talas om stuteriet innan och jag kan inte säga att jag minns några härstammningr direkt och kameran, den ligger på Nebo, men den är ändå så dålig så det gör inte så mycket. Nej hädanefter ska det bli mer ordning på mina resor oxå!!Micksarna och Kållareds-Mia verkar ha haft en super resa och lärt sig massor och jag är djupt imponerad av att dom hållit sitt strikta schema och besökt alla stuterier som dom bestämt innan, jag hade antagligen surrat omkring och spräckt schemat första dagen. Och så fina bilder både Micke och Mia tagit, rena proffsen!! Ponnyerna som har inköpts är alla av mycket hög kvalite, både utseende mässigt och stammässigt och jag ser en röd tråd hos båda stuteriernas inköp och jag är övertygad att dom kommer att tillföra aveln massor, vilket känns skönt för man ska inte importera för importerandet skull om du frågar mig. Jag har ju faktiskt ett sto i Wales som jag köpte i höstas, MEN hade det funnits ett Daniel sto till salu i Sverige så hade jag i första hand åkt och tittat på henne,men jag tror inte det finns något, och jag önskade mig ett Daniel sto så förfärligt!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Lindh - 27 november 2010 20:45

Ibland undrar man mer än vanligt om man har en skruv lös, och jag kan säga att idag, när min gubbe och jag påpälsade till ögonbrynen, gick ut och började gräva fram gamla staketet för att sätt upp nytt, och det var 40cm snö, nästan -10 grader, snöfal...

Av Susanne Lindh - 24 november 2010 23:08

Försov mig i morse och blev väckt av att min veterinär ringde och frågade om vägarna var farbara. For upp och började kika ut genom fönstren, helt väck och nyvaken! Och tänkte att eftersom ingen annan var hemma så var det nog ok. Kl 8.00 var min gu...

Av Susanne Lindh - 22 november 2010 23:30

Har varit rejält sliten idag, man börjar tydligen bli gammal!! Var fortfarande full av inspiration efter Mr Millers föredrag och det kliade i fingrarna att träna uppställning, så Jackpot fick bli försökskanin, alla som känner mig, vet att säga att ...

Av Susanne Lindh - 21 november 2010 23:45

Så var man hemme igen efter avelskonferensen. Har haft en superhelg!!! Trevligt rese-sällskap av Micksarna, intressanta föredrag av Mr Miller som nog inte insåg vilken akut "trimmnings kris" som utbröt hos alla deltagarna, jag tror nog att jag kan ta...

Av Susanne Lindh - 18 november 2010 00:15

Kom hem sent i natt från jobbet och gick givetvis och väckte dom stackars nya Nebo fölen!! Med tanke på dom urusla bilderna som min familj i största välvilja mailat mig så väntade jag mig några krumma och märkliga vrak! Men blev mycket positivt överr...

Ovido - Quiz & Flashcards