linnerstuteri

Alla inlägg den 9 juli 2009

Av Susanne Lindh - 9 juli 2009 00:32

I dag har Särken-Annelie med sonen Gabriel och kusinbarnet Wendela varit och tittat på Cobbarna. Vi fikade och hade en mycket trevlig pratstund innan jag och flickan var tvugna att åka till sjukhuset till diabetes mottagningen. Väl hemma igen rafsade jag ner tandborste och lite pryttlar i en påse och så lastades snälla Twin, Ingrids Cobsto med föl, och så började vi vår resa till Skåne. Utav någon anledning som säkert har med min svältdiet att göra så var jag så törstig att jag drack 2 liter vatten på vägen, gissa om jag fick stanna och kissa många gånger!!

Det var busenkelt att finna fram till Stuteri Sting, och jädrans vad fint det ligger!! Ingrid blev jätteglad att få hem sitt sto och även mig tror jag. Så Twin och Ferrari fick komma ut till sina vanliga kompisar. Vi kikade snabbt över Ingrids fina ston med föl. Så gick vi till stallet, som är jättefint och charmigt. Pärlan betäcktes med stilige  Soprano och släpptes tillbaka i hagen och så gick vi för att titta på Ingrids senior hingst Cennen Schubert,som lämnat mycket bra i Danmark bla flera 1kl hingstar. Han var pigg och rask för sina 17 år, slank efter att ha betäckt så många ston, men fin ändå. Sedan tog vi kväll och gick in. Familjen Hagberg har ett knallfint hus och snälla Ingrid stekte biff till mig och gjorde en sallad så jag slapp bryta min diet. Timmarna försvinner snabbt i trevligt sällskap så strax var det dax för sängen.

Ovido - Quiz & Flashcards