linnerstuteri

Direktlänk till inlägg 10 juli 2009

Hemåt igen.

Av Susanne Lindh - 10 juli 2009 23:20

Oj vad jag sov länge!! Men det blev ju ganska sent igår så. Upp och åt frukost med Ingrid, och så gick vi ut, och på Sting händer det grejer hela tiden alltså. Schubert betäckte ett cobsto, och hovslagaren kom, och så kom en familj och hämtade "sitt" sto från betäckning. Stoet är lånat av Ingrid.Sen åkte vi och tittade på unghingstarna, som gick i en fantastiskt vacker hage. Det var mycket att titta på och jag var lite matt av min dumma diet. Några fina Sec A, en 2 årig cob med underbart grova ben med massor av hovskägg, som säkert blir jättetrevlig bara han får växa i sig lite mer, ett par sec B, varav en som jag blev kär i, några ridponnyer bla en knallfin skimmel, och 3 av Martin Larssons New Forestar mådde som prinsar och var jätte sociala. Så åkte vi och tittade på Pegasus Comander alias Prinsen som har skaffat sig först klassigt semesterjobb som teaser på en veterinär och semin station. Så var det dax för lunch och efter det så tog vi två bilar bort till stohagen för att hämta Sharon, och för att jag skulle kunna åka direkt. Stona hade en ännu vackrare hage, ( det är så vackert i Skåne, jag skulle flytta dit med en gång om jag hade chansen)Ingrids  jåttefina åringar och sec A stoet Trestena Silver Seal med föl,en fin cobåring och lite annat smått och gott gick tillsammans med Sharon. Simberg Sharon var såå himla fin och jag är så glad att vi fått låna henne. Hon följde med hur snällt som helst, och gick på trailern snällt och hennes fina föl Silvia följde snällt med,så det tog väl 20 sekunder att lasta dom. Så tackade jag för mig och vände näsan norrut och hemåt. När jag kommit en bit och ringde hem för att höra så allt var bra så fick jag den tråkiha nyheten att Symphony var brunstig... Morr hon var ju anmäld till utställningen i morgon, så sen började ett evigt ringande till Björkåsen-Anna och utställnings arrangörerna och hem, men alla var så snälla och hjälpsamma så nu åker Jackpot på utställning i morgon istället. Hoppas att det går bra och att snälla Maverick även är snäll mot ettårs Cobhingstar!! Hemma vid 21 då var gubben snäll och körde Symphony till Lillemon där hon blev betäckt innan han åkte hem. Jag gick upp till hingstarnas bete ihop med sonen och ledde hem Jackpot. Han såg lite förvånad ut när han blev badad för andra gången på 2 veckor. Klockan 2 kom jag i säng.Puh Stort tack till Ingrid Hagberg, Stuteri Sting, för att jag får låna Sharon och för att jag fick bo hos dig!!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Lindh - 27 november 2010 20:45

Ibland undrar man mer än vanligt om man har en skruv lös, och jag kan säga att idag, när min gubbe och jag påpälsade till ögonbrynen, gick ut och började gräva fram gamla staketet för att sätt upp nytt, och det var 40cm snö, nästan -10 grader, snöfal...

Av Susanne Lindh - 24 november 2010 23:08

Försov mig i morse och blev väckt av att min veterinär ringde och frågade om vägarna var farbara. For upp och började kika ut genom fönstren, helt väck och nyvaken! Och tänkte att eftersom ingen annan var hemma så var det nog ok. Kl 8.00 var min gu...

Av Susanne Lindh - 22 november 2010 23:30

Har varit rejält sliten idag, man börjar tydligen bli gammal!! Var fortfarande full av inspiration efter Mr Millers föredrag och det kliade i fingrarna att träna uppställning, så Jackpot fick bli försökskanin, alla som känner mig, vet att säga att ...

Av Susanne Lindh - 21 november 2010 23:45

Så var man hemme igen efter avelskonferensen. Har haft en superhelg!!! Trevligt rese-sällskap av Micksarna, intressanta föredrag av Mr Miller som nog inte insåg vilken akut "trimmnings kris" som utbröt hos alla deltagarna, jag tror nog att jag kan ta...

Av Susanne Lindh - 18 november 2010 00:15

Kom hem sent i natt från jobbet och gick givetvis och väckte dom stackars nya Nebo fölen!! Med tanke på dom urusla bilderna som min familj i största välvilja mailat mig så väntade jag mig några krumma och märkliga vrak! Men blev mycket positivt överr...

Ovido - Quiz & Flashcards