linnerstuteri

Direktlänk till inlägg 19 februari 2010

Snöstorm och stuteribesökare

Av Susanne Lindh - 19 februari 2010 10:15

Snöstormen har anlänt lite lagom, en del stora drivor och en kall vind. Men det hindrar inte en äkta entusiast att komma på stuteri/kennel besök ! Så plogandes genom drivorna i en fyrhjulsdriven bil kom min vän Hallebo-Viveca med dottern Isabell för att titta på hästar och hundar.

Pojkarna hade lekt sig svettiga och frös så dom fick gå in och så blev det ett kärt återseende för Myrddin att träffa sina "förra människor", fast han börjar bli stor och tuff tonåring nu så han var lite mer återhållsam än förra gången, då jag trodde han skulle ta ett knyte på en pinne och ge sig iväg hem till Hallebo, när Viveca åkte hem. Myrddins mamma är ju såld till Viveca och han är född hos henne. Vi beundrade Myrddin en lång stund, han är född sent och varit lite senare i sin utveckling än Jackpot, men nu har han verkligen börjat komma ikapp och ser jätte trevli ut, hans mamma är ett jättefint och välstammat sto med utställnings meriter både i UK och flera guld+Champion titel i Sverige.

Så klappade vi på världens snällaste Drake och gick bort för att titta på stona, men dom hade backat in i ett  buskage och då tröttnade vi på att pulsa i djup snö och bli blåsta på så vi gick in för att fika, väldans mumsigt fika som Viveca tagit med sig.

Hundarna förevisades och klappades och så drack vi kaffe, och hade det trivsamt som Mattis sa, men sedan så blev vädret så mycket sämre att vi kände att det fick bli tidig kväll för ponnyer och cobbar och Viveca plogade hemåt och vi tog in resten av hästarna som var väääldigt pigga på att få komma in...


Bilderna är på Viveca och hennes fina sto Bech-Hay Myth


    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Lindh - 27 november 2010 20:45

Ibland undrar man mer än vanligt om man har en skruv lös, och jag kan säga att idag, när min gubbe och jag påpälsade till ögonbrynen, gick ut och började gräva fram gamla staketet för att sätt upp nytt, och det var 40cm snö, nästan -10 grader, snöfal...

Av Susanne Lindh - 24 november 2010 23:08

Försov mig i morse och blev väckt av att min veterinär ringde och frågade om vägarna var farbara. For upp och började kika ut genom fönstren, helt väck och nyvaken! Och tänkte att eftersom ingen annan var hemma så var det nog ok. Kl 8.00 var min gu...

Av Susanne Lindh - 22 november 2010 23:30

Har varit rejält sliten idag, man börjar tydligen bli gammal!! Var fortfarande full av inspiration efter Mr Millers föredrag och det kliade i fingrarna att träna uppställning, så Jackpot fick bli försökskanin, alla som känner mig, vet att säga att ...

Av Susanne Lindh - 21 november 2010 23:45

Så var man hemme igen efter avelskonferensen. Har haft en superhelg!!! Trevligt rese-sällskap av Micksarna, intressanta föredrag av Mr Miller som nog inte insåg vilken akut "trimmnings kris" som utbröt hos alla deltagarna, jag tror nog att jag kan ta...

Av Susanne Lindh - 18 november 2010 00:15

Kom hem sent i natt från jobbet och gick givetvis och väckte dom stackars nya Nebo fölen!! Med tanke på dom urusla bilderna som min familj i största välvilja mailat mig så väntade jag mig några krumma och märkliga vrak! Men blev mycket positivt överr...

Ovido - Quiz & Flashcards