linnerstuteri

Alla inlägg den 15 februari 2010

Av Susanne Lindh - 15 februari 2010 11:45

I dag har jag åkt tåg till Uppsala för att köpa en ny liten Chihuahua. Har man bara 5 så behöver man alltid en till eller hur ;)

Det var som vanligt ganska långtråkigt att åka tåg så jag sov mest. Tiken var mycket sötare än jag hoppats på och hade en massa Champions i stamtavlan, fast det hade jag redan kollat upp. Tyvärr hade hon en del övervikt och tandsten oxå, men för övrigt ett perfekt bett, så jag prutade lite på henne, betalade och tog nästa tåg tillbaka. Molly som hon heter låg på min mage och vi sov ett par timmar på vägen hem.Sen drack hon snällt vatten ur en pappmugg. Hon gick jättefint i koppel när vi klev av tåget och även om dom andra hundarna skällde lite på henne så var det väldigt lugnt när vi kom hem och hon fick möta våra andra "bestar".

Hon kommer när man ropar och viftar på svansen när hon ser oss så det verkar som om hon accepterat sitt nya hem bra..Hon fick sova I flickans säng, dom andra 5 knoppade i min säng.

Nu är det lite försiktig motion och tandfix som gäller....


Ovido - Quiz & Flashcards