linnerstuteri

Direktlänk till inlägg 16 februari 2010

Besök på Särken

Av Susanne Lindh - 16 februari 2010 23:52

Ganska milt idag, låg nog på nollan. En och annan snöflinga i luften på morgonen när jag släppte ut hästarna så täckena fick vara på, i morgon kommer hovslagaren, så är det milt så åker nog täckena av, skulle tro det blir stora rullar dagen isåfall. Hundarna har varit ute och lekt massor idag. Tjocka Molly som behöver det bäst lekte förståss minst, typiskt. Hon tycks vänta på allehanda lyxmat, den lilla tjockisen, har inte sett henne röra torrfodret, men då lär hon få vänta. Det är jätteviktigt att Chihuahuor använder sina tänder, dom är ju så små i munnen så det är ett rent h..... att komma åt att borsta, så torrfoder, plack-off och mycket tuggisar är en billig och bra metod att slippa ruinera sig på att rensa tandsten med laser. Gav henne en bit kyckling och blev nästan av med ett finger, ha ha.

I kväll åkte vi till Särken-Annelie och tittade på hennes ponnysar. Mest på Simberg Honey-Bunny som vi är sugna på att köpa. Annelie har ju av olika anledningar dragit ner på sitt ponny antal, och det är ju inte ofta ett sto av H-B kaliber blir till salu. Hon har 3 syskon i Sverige, Hob Nob efter Twyford Signal och hel syskonen Highlight och Hip Hop alla med prefixet Simberg. H-B mamma Rotherwood Hollyhock är sedan exporterad tillbaka till UK. Både Hobbe och Hip Hop är ju godkända hingstar och Highlight var ju väldigt nära, om jag inte minns fel så fick han 9-9-7-7-7= 39...Så hon är inte en ensam lyckoträff direkt!! Elitpremierad på bara 7 avkommor och mamma till läckerbiten Simberg Hero...

Nu är vi hemma och tänker på saken....

Stort tack till Annelie för att vi fick komma och för en trevlig kväll....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Lindh - 27 november 2010 20:45

Ibland undrar man mer än vanligt om man har en skruv lös, och jag kan säga att idag, när min gubbe och jag påpälsade till ögonbrynen, gick ut och började gräva fram gamla staketet för att sätt upp nytt, och det var 40cm snö, nästan -10 grader, snöfal...

Av Susanne Lindh - 24 november 2010 23:08

Försov mig i morse och blev väckt av att min veterinär ringde och frågade om vägarna var farbara. For upp och började kika ut genom fönstren, helt väck och nyvaken! Och tänkte att eftersom ingen annan var hemma så var det nog ok. Kl 8.00 var min gu...

Av Susanne Lindh - 22 november 2010 23:30

Har varit rejält sliten idag, man börjar tydligen bli gammal!! Var fortfarande full av inspiration efter Mr Millers föredrag och det kliade i fingrarna att träna uppställning, så Jackpot fick bli försökskanin, alla som känner mig, vet att säga att ...

Av Susanne Lindh - 21 november 2010 23:45

Så var man hemme igen efter avelskonferensen. Har haft en superhelg!!! Trevligt rese-sällskap av Micksarna, intressanta föredrag av Mr Miller som nog inte insåg vilken akut "trimmnings kris" som utbröt hos alla deltagarna, jag tror nog att jag kan ta...

Av Susanne Lindh - 18 november 2010 00:15

Kom hem sent i natt från jobbet och gick givetvis och väckte dom stackars nya Nebo fölen!! Med tanke på dom urusla bilderna som min familj i största välvilja mailat mig så väntade jag mig några krumma och märkliga vrak! Men blev mycket positivt överr...

Ovido - Quiz & Flashcards