linnerstuteri

Direktlänk till inlägg 28 juni 2009

Utställning i Lerum.

Av Susanne Lindh - 28 juni 2009 23:28

Att säga att jag var halvdöd när klockan ringde i morse är en under drift av stora mått!! Men jag kravlade mig upp och väckte flickorna, Tess har en kamrat som ska med på hästutställning för första gången( jag tror tyvärr att det även blev för sista gången, eftersom flickebarnet har normala föräldrar och inte insåg vad hon gav sig in på, och redan efter några timmar var uttråkad till bristningsgränsen!) Frukost åts och saker packades, det sprangs och stressades en hel del men till sist var lastbilen fylld och alla hade gått på utan tvekan, även Jackpot som aldrig åkt lastbil. Och hör och häpna vi kom i tid!! Med minuter till godo, men ändå. Det blev en himla röra när vi kom fram, jag var tvungen att leda Jackpot en stund innan Gunns super duktiga och trevliga flickor trollade fram en box till honom.Så Tess lastade ur sin ponny själv och satte på utställningshuvudlag och gick upp och visade henne helt utan stög eller råd från mig. Hagaby-Maria skrev åt domare Morgan Johnsson så Tess kände att hon hade stöd av någon hon kände i ringen och Morgan är ju en domare som är väldigt positiv till unga handlers. Tess gjorde ett bra jobb och fick guld på Symphony och strålade i kapp med solen!!

Så var det Anna-Kareninas tur och hon fick guld och fölis silver. Symphony blev Junior-Champion. Annelies strålande vackra Särkens Wera blev BIR och Karenina BIR-reserv. Sec C såg jag bara Anna-Karins D'abernon Billie Jean som såg knallfin ut.Så var det sec A som stod på tur Micksarna Sara och Michael var på plats med Linners Athena som inte riktigt var på humör och visade inte sin fina trav, så då blev det silver, hon har både diplom och flera guld innan, men får man dom inte till att visa sig så vad gör man!! Rosinic Kate var på bättre humör och blev guld belönad. Björkåsarna Anna och Fredriks Carisma levde upp till sitt namn ochtravade dessutom så det tog andan ur en och blev BIR. Dusten showade loss och fick guld och vann sin klass. Samtal hem med order att lasta Heulwen och Hedwr och komma. Så var det lunch och alla var uthungrade och lät sig väl smakas av grillmat och mackor. Fantastiskt gott och billigt!!! Så var det då Jackpots tur, han var så snäll att göra i ordning, men herregud vad han gapade när han kom ut ur stallet. Gubben har sprungit med honom  hemma så han blev väldigt förvånad när jag skulle springa med honom och hasade mest omkring. Silver med en jättebra kritik, där Morgan var nöjd med allt utom smådetaljer med benen, var jag mycket nöjd med. Han har  alltid varit väldigt lätt i framdelen och idag var inget undantag, jag var väl nervös och trött för jag gjorde något jag inte brukar göra någonsin, jag ryckte han i munnen. Den stackaren fick panik och stegrade sig ännu värre och slog med frambenen så han fastnade i ledtygeln, och då blev han ännu räddare, men "drog ner" sig själv så han inte kunde stegra mer och efter det har han inte stegrat mer! Undras hur länge det ska sitta i?

Cobbarna var 36 så det tog evigheter innan Heulwen fick komma in i sin klass. Heulwen tänkte bara på sitt föl och gubben tänkte på något helt annat än att visa häst så det gick ju som det gick! Guld och 2:a i klassen var bra nog med den visningen! Fölet var vääääääldigt billigt ett tag. Han vägrade trava och ville mest skaffa sig nya vänner och lukta stona i baken. Även han 2:a och alla fölen fick silver, men med en bra kritik med bla utmärkt sida så jag var nöjd. Gubben skickades hem och jag missade BISet när jag lastade Heulwen och Hedwr, men Derwen cobben Atgof vann med fina lilla Björkåsen Carisma som reserv. Stort grattis till Anna och Fredrik!!!!!

Fy tusan vad det var segt att mocka alla våra boxar och lasta alla hästar, men vi kom iväg till slut. Stort tack till Gunn Johansson för en fantastiskt bra och välorganiserad utställning!!! Och ett stort tack till Emelie Lindberg som har tagit alla bilderna från utställningen..Klockan 20.45 började jag jobba natt!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Lindh - 27 november 2010 20:45

Ibland undrar man mer än vanligt om man har en skruv lös, och jag kan säga att idag, när min gubbe och jag påpälsade till ögonbrynen, gick ut och började gräva fram gamla staketet för att sätt upp nytt, och det var 40cm snö, nästan -10 grader, snöfal...

Av Susanne Lindh - 24 november 2010 23:08

Försov mig i morse och blev väckt av att min veterinär ringde och frågade om vägarna var farbara. For upp och började kika ut genom fönstren, helt väck och nyvaken! Och tänkte att eftersom ingen annan var hemma så var det nog ok. Kl 8.00 var min gu...

Av Susanne Lindh - 22 november 2010 23:30

Har varit rejält sliten idag, man börjar tydligen bli gammal!! Var fortfarande full av inspiration efter Mr Millers föredrag och det kliade i fingrarna att träna uppställning, så Jackpot fick bli försökskanin, alla som känner mig, vet att säga att ...

Av Susanne Lindh - 21 november 2010 23:45

Så var man hemme igen efter avelskonferensen. Har haft en superhelg!!! Trevligt rese-sällskap av Micksarna, intressanta föredrag av Mr Miller som nog inte insåg vilken akut "trimmnings kris" som utbröt hos alla deltagarna, jag tror nog att jag kan ta...

Av Susanne Lindh - 18 november 2010 00:15

Kom hem sent i natt från jobbet och gick givetvis och väckte dom stackars nya Nebo fölen!! Med tanke på dom urusla bilderna som min familj i största välvilja mailat mig så väntade jag mig några krumma och märkliga vrak! Men blev mycket positivt överr...

Ovido - Quiz & Flashcards