linnerstuteri

Direktlänk till inlägg 10 juni 2009

Rapport fræn Nordsjøn.

Av Susanne Lindh - 10 juni 2009 20:49

Min flicka hade keton førgiftning och fick vara 2 nætter på IVA och sen några dagar på avdelningen. Keton førgiftning ær inget att leka med och jag har just nu låååånga funderingar på om jag ska førsøka trappa ner på hæstantalet och ægna mer tid åt min familj.

Følen har slutat snora, men hostar någon gång ibland. Dom har varit så himla snælla att spruta, en kliar och en sprutar, fantastiskt alltså!

Heulwen och Hedwr ær anmælda till utstællningen i Lerum, jag har inte sprungit medans jag varit hemma før jag blir så stel och mærklig i kroppen av att verka hæstar (lat var jag innan, ha ha) och på jobb så ær det mest god mat och desserter!! Så vi får se om gubbe och son klarar att træna dom medans jag ær borta och om dom kanska kan visa oxå. Symphony ær  anmæld, men henne visar flickan och tanken ær att æven Jackpot ska få følja med om han ær i skick før det.

Alla tre 1-års pojkarna leddes ivæg till nytt bete innan jag for så jag hoppas han ær rund och fin nær jag kommer hem. Dom var jættesnælla att leda, vi møtte bilar, och gick med ston på båda sidorna, så jag var vældigt nøjd med hur dom uppførde sig. Om jag stavar som en kråka så beror det på att av någon anledning så ser jag inte stavfelen så bra, nær jag har norskt tangentbord. Ok massa hælsningar från en Nordsjø som ær så vacker att det næstan gør ont i en att titta!!! Jag ÆLSKAR mitt jobb!!!!!!!!!!!!!!!!!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Lindh - 27 november 2010 20:45

Ibland undrar man mer än vanligt om man har en skruv lös, och jag kan säga att idag, när min gubbe och jag påpälsade till ögonbrynen, gick ut och började gräva fram gamla staketet för att sätt upp nytt, och det var 40cm snö, nästan -10 grader, snöfal...

Av Susanne Lindh - 24 november 2010 23:08

Försov mig i morse och blev väckt av att min veterinär ringde och frågade om vägarna var farbara. For upp och började kika ut genom fönstren, helt väck och nyvaken! Och tänkte att eftersom ingen annan var hemma så var det nog ok. Kl 8.00 var min gu...

Av Susanne Lindh - 22 november 2010 23:30

Har varit rejält sliten idag, man börjar tydligen bli gammal!! Var fortfarande full av inspiration efter Mr Millers föredrag och det kliade i fingrarna att träna uppställning, så Jackpot fick bli försökskanin, alla som känner mig, vet att säga att ...

Av Susanne Lindh - 21 november 2010 23:45

Så var man hemme igen efter avelskonferensen. Har haft en superhelg!!! Trevligt rese-sällskap av Micksarna, intressanta föredrag av Mr Miller som nog inte insåg vilken akut "trimmnings kris" som utbröt hos alla deltagarna, jag tror nog att jag kan ta...

Av Susanne Lindh - 18 november 2010 00:15

Kom hem sent i natt från jobbet och gick givetvis och väckte dom stackars nya Nebo fölen!! Med tanke på dom urusla bilderna som min familj i största välvilja mailat mig så väntade jag mig några krumma och märkliga vrak! Men blev mycket positivt överr...

Ovido - Quiz & Flashcards