linnerstuteri

Direktlänk till inlägg 1 juni 2009

Sammanfattningen!

Av Susanne Lindh - 1 juni 2009 23:19

Jag har haft så himla mycket "måsten" sen jag kom hem. Det var ju inte helt rättvist att åka ifrån familjen med halvfärdiga staket, och det gjorde att jag var tvungen att ta tag i så mycket så fort jag kom hem. Sonen konfirmerades och jag hade tid hos doktor,tandläkare och frissa för mig, tid hos doktor för flickan, alla avslutningskläder som ska köpas osv, listan kan göras väldigt lång. Hela Drak-grejen tär väldigt mycket på mig oxå och jag ser fram mot att han kommer hem.

I allafall så var vi på utställning i lördags och det gick väl sådär. Flickan fick guld på sin Sting's Symphony och blev BIR-reserv, Hayley har tydligen så dåliga ben att hon behöver mer eller mindre en rullstol! Hayley ville dessutom inte trava alls så 7 på traven hjälpte inte heller upp. Jag blev minst sagt besviken på 39 poäng. Det är säkert så att jag är en dålig förlorare och hela helgen grävde jag ner mig. Men idag har Owen varit här, och jag ser ju upp till honom väldigt mycket, och hans åsikter väger väldigt tungt. Att han sen var snäll och gick igenom alla ponnyerna en och en gjorde inte saken sämre. Tex gör dom om samma kombinationen som gav Rhianon och kör Rosemary till Felinmor Triple Crown i år. Det kändes som ett högt betyg för min prinsessa. Owen tyckte att Heulwen hade mognat mycket sedans i fjol och att hon är väldigt välutveklad. Men jag ska inte trötta med alla detaljer, men jag känner mig mycket gladare nu!!

Hayley och Symphony var jättesnälla att verka, bada, lasta och ha med sig. Tess visade Symphony helt själv även i BISet. Så egentligen var det ju en bra utställning även om det inte gick min väg. Enemarkens Mr Merlin är en knallfin cob som jag hoppas få se mer av, det var jättekul att få se han igen. "Min gamla" Neno Llwelyn var oxå kul att se även om han inte ville trava i den lilla ringen han heller. Och en anna sak som jag faktiskt tror var det bästa med hela utställningen; Jag har ju varit super kompis med Ylva Lindh men så kom vi på kant för ca 10 år sedan och även om vi har pratat med varandra dom senaste åren har jag alltid kännt att det funnits lite kvar, men i förrgår när vi kramade varandra och sa grattis så kändes som den sista tveksamheten var borta och det gamla var glömt och förlåtet!

Bara det är ju ett bra utställningsresultat eller hur!!                 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne Lindh - 27 november 2010 20:45

Ibland undrar man mer än vanligt om man har en skruv lös, och jag kan säga att idag, när min gubbe och jag påpälsade till ögonbrynen, gick ut och började gräva fram gamla staketet för att sätt upp nytt, och det var 40cm snö, nästan -10 grader, snöfal...

Av Susanne Lindh - 24 november 2010 23:08

Försov mig i morse och blev väckt av att min veterinär ringde och frågade om vägarna var farbara. For upp och började kika ut genom fönstren, helt väck och nyvaken! Och tänkte att eftersom ingen annan var hemma så var det nog ok. Kl 8.00 var min gu...

Av Susanne Lindh - 22 november 2010 23:30

Har varit rejält sliten idag, man börjar tydligen bli gammal!! Var fortfarande full av inspiration efter Mr Millers föredrag och det kliade i fingrarna att träna uppställning, så Jackpot fick bli försökskanin, alla som känner mig, vet att säga att ...

Av Susanne Lindh - 21 november 2010 23:45

Så var man hemme igen efter avelskonferensen. Har haft en superhelg!!! Trevligt rese-sällskap av Micksarna, intressanta föredrag av Mr Miller som nog inte insåg vilken akut "trimmnings kris" som utbröt hos alla deltagarna, jag tror nog att jag kan ta...

Av Susanne Lindh - 18 november 2010 00:15

Kom hem sent i natt från jobbet och gick givetvis och väckte dom stackars nya Nebo fölen!! Med tanke på dom urusla bilderna som min familj i största välvilja mailat mig så väntade jag mig några krumma och märkliga vrak! Men blev mycket positivt överr...

Ovido - Quiz & Flashcards