linnerstuteri

Alla inlägg den 24 september 2010

Av Susanne Lindh - 24 september 2010 23:19

Nu fick vi äntligen en stund över och kunde åka och hämta hem Jackpot från hingstbetet.

Det brukar vara en svart "matta" av Shettisar runt benen på honom, men nu var det bara 3 stycken kvar. Han blev jätteglad när vi kom och klev lika snällt som vanligt på trailern och stod som en staty hela vägen hem.

Först var planen att låta han och Draken stå bredvid varandra i stallet för att se om dom fortfarande var bästisar, men när vi kom hem ändrades det till att dom skulle få hälsa över grinden, och verkade allt gå bra så slapp dom stå inne enda fina dagen i September (ja ja, jag gnäller om vädret, jag vet!).

Oj vad glada dom blev att se varandra, dom försökte genast leka med grinden mellan sig så vi släppte in Jackpot efter ca 20 sekunder, och först så skreks det och nosades lite, och så en stunds lek, men nästa gång jag tittade till dom så betade dom långt in i hagen. Det kändes väldigt bra för Draken har mest stått och hängt vid staketet och sett olycklig sen han fick lämna stoflocken. Jag tycker han har gått ner i vikt oxå och det blir jag så stressad av.

Vädret har verkligen varit super i dag så nästan alla får vara ute i natt.

Ovido - Quiz & Flashcards