linnerstuteri

Alla inlägg den 26 februari 2009

Av Susanne Lindh - 26 februari 2009 19:15

Ja fy! I dag har det både snöat och regnat. Jag börjar längta till våren nu.

Pratade med Ole som har Draken i nästan 3(!) timmar idag. Oj oj oj vad planer vi har för den hästen, blir hälften av dom slutförda så får vi vara glada. Draken åker till beridare idag, bruksprov och premiering eller kåring som det heter på Norska,  är mycket hårdare än våra premieringar/hingstvisningar är.Det tar en hel helg och det är att visa gångarter på mjukt underlag, på hårt underlag. Löshoppning eller uppsutten. Ridprov och vid hand.

Plane är att anmäla Draken till Internationella Welsh showen I Holland, så Mr Owen Jones från Nebo är nu bokad som handler, vilket jag tycker är en enorm ära.

Jag funderar just nu på vilka inre organ jag kan sälja för att få råd till allt detta men den dagen den sorgen!!

Ole, Hilde Solberg Storhaug, Bitte Andersen som föder upp sec B men som jag glömt stuterinamnet och Gro Magnhild Höivold-Johansen som har några cob ston ska komma och bo hos mig vid vår hingstvisning i April. Från Sverige kommer Maria Carlsson, Hagaby och Jessi Hedvall och bor så vi blir ett stort gäng och det gäder jag mig till.

Ettårs hingstarna stod med bett en stund på kvällen så dom börjar förberedas för utställningen.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards