linnerstuteri

Alla inlägg den 18 november 2010

Av Susanne Lindh - 18 november 2010 00:15

Kom hem sent i natt från jobbet och gick givetvis och väckte dom stackars nya Nebo fölen!! Med tanke på dom urusla bilderna som min familj i största välvilja mailat mig så väntade jag mig några krumma och märkliga vrak! Men blev mycket positivt överraskad!

Dom stackars ny och yrvakna fölen sprätte mest omkring och undrade vad i hela världen som var på gång. Näha några vilda mustanger kan vi inte ha, sa jag till gubben, och klättrade in i boxen och började trycka upp dom mot boxväggen för att klia dom, konstigt nog så blir min gubbe fortfarande förvånad, fast vi bott tillsammans i snart 16 år, men han tyckte tydligen att efter att ha rest med helikopter,flyg,tåg,buss,tåg och bil i 10 timmar så går man in och sover kl 00.30 på natten istället för att tämja föl! Lilla Myfanwy som jag tror ska få heta Fanny till vardags var betydligt mera positiv till nattligt kliande än Telynores.

Till slut lyckades jag slita mig och gå in, men jag sover mycket när jag reser så givetvis behövde hemsidan en uppfräshning mitt i natten och där blev jag sittande tills det nästan var morgon.

Jag var inte lika pigg och glad när morgonen kom på riktigt och det var dax att fodra ponnyer och Cobbar och ta ut dom, men som vanligt känns allt bättre bara man kommit ut. Så fort alla var fodrade och utsläppta med massa ensilage, så fortsatte "operation Mustang" Fanny var nästan tam, kan ju delvis bero på att det var en mer normal tid att få besök på, så hon fick en ny grimma och massa gosande, Telynores var lika skeptisk i dagsljus, så dom fick byta till en mindre box, men jag fick fortfarande inte fatt på henne, men efter att bundit upp Fanny utanför och motat in henne i en smal gång så gav hon sig. Bara man fått en hand på grimman var hon hur snäll som helst, och Fanny lärde sig att stå uppbunden under tiden. Så ledde jag omkring dom lite men mest kliade jag och pussade på dom. Fanny är jag riktigt nöjd med, Nora som jag tror att Telynores ska kallas hemma är lite toppig i korset, men väldigt bakhög så jag tror och hoppas att det ska växa bort. Väldigt vackra huvud med stora ögon och små öron, ja inte enligt Micksarna då men med mina mått så. Bra hull och blanka och fina.

Så fick fölisarna vila lite från sin klåfingriga matte och jag pratade lite i telefon och lagade mat. Nu i kväll var Fanny fort framme och jag fångade Nora 2 ggr i boxen så det var nog bara fusk-mustanger!!

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards